Związek Gmin Krajny został powołany do życia uchwałami rad gmin członków założycieli w sprawie utworzenia związku międzygminnego pod nazwą ZWIĄZEK GMIN KRAJNY z siedzibą w Złotowie.
Związek został wpisany w dniu 07.05.1991 roku pod nr.9 do Rejestru związków międzygminnych prowadzonego przez Prezesa Rady Ministrów.
Celem działania Związku Gmin Krajny jest między innymi wspólne planowanie i wykonywanie zadań przede wszystkim w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, niezbędne do utrzymania czystości i porządku na terenie gmin uczestniczących w Związku.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE ZWIĄZKU:
Do zadań Związku należy wspólne planowanie i wykonywanie zadań z zakresu:
1) gospodarki odpadami komunalnymi, niezbędne do utrzymania czystości i porządku na terenie gmin
uczestniczących w Związku, obejmujące:
a) tworzenie warunków do wykonywania prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie
Związku, w tym współdziałanie z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w zakresie
gospodarowania odpadami lub zapewnienie wykonywania tych prac przez tworzenie odpowiednich
jednostek organizacyjnych,
b) zapewnienie budowy, utrzymania i eksploatacji regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów
komunalnych albo wybór lub nawiązanie stosunków prawnych z istniejącą instalacją,
c) tworzenie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Związku,
d) nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym realizacja zadań powierzonych
podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
e) ustanawianie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, obejmującego co najmniej następujące
frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła, odpadów komunalnych ulegających
biodegradacji,
f) tworzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp
dla wszystkich mieszkańców gmin – członków Związku, w tym wskazanie miejsc, w których mogą być
prowadzone zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw
domowych,
g) prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania
odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
h) wykonywanie obowiązków informacyjnych w zakresie lit. a-g powyżej,
i) dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji
możliwości technicznych i organizacyjnych Związku w zakresie gospodarowania odpadami
komunalnymi,
j) opracowanie projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach – członkach Związku
w części dotyczącej powierzonych Związkowi zadań oraz uchwalanie regulaminu w tym zakresie,
k) organizacja odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują
mieszkańcy, w tym organizacja przetargów i zawieranie umów z podmiotami wyłonionymi w przetargu,
l) podejmowanie decyzji o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których
nie zamieszkują, a powstają odpady komunalne i organizacja odbierania tych odpadów wraz
z organizacją przetargów i zawieraniem umów z podmiotami wyłonionymi w przetargu,
m) dokonywanie wyboru metody ustalania opłat za odbieranie odpadów i określenie stawek opłat,
n) określenie terminów, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi,
o) przyjmowanie od właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi,
p) określenie wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
składanych przez właścicieli nieruchomości,
q) określenie wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
r) określenie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,
s) określenie rodzajów dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi,
t) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości,
u) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie odpadów komunalnych i nadzór nad sprawozdawczością
prowadzoną przez przedsiębiorstwa,
v) kontrola obowiązków wykonywania ustawy przez zobowiązane podmioty wraz z nakładaniem kar
i wykonywaniem czynności w postępowaniu egzekucyjnym;
2) zaopatrzenie wsi w wodę;
źródło: www.zgk.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz