marquee

☞ www.promogadzety.blogspot.com ☜

niedziela, 27 marca 2022

TRASA ŁAGIEWNICKA S.A.

 

 

 

 

 


SPOTY PROMOCYJNE PROJEKTU: http://www.trasalagiewnicka.eu/filmy.html



    Nazwa projektu: Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej
    Beneficjent: Trasa Łagiewnicka S.A.
    Wartość projektu: 177 894 171,07 PLN
    Kwota dofinansowania z UE: 97 560 000,00 PLN

Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w ramach 6 osi priorytetowej „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, Działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”.

OPIS PROJEKTU:

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej realizowany jest projekt pn.: „Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej”. Zakres projektu obejmuje budowę nowego odcinka linii tramwajowej, który połączy pętlę tramwajową na osiedlu Kurdwanów z istniejącą linią tramwajową wzdłuż ulicy Zakopiańskiej. Odcinek ten będzie miał długość ok. 1,7 km podwójnego toru. Dodatkowo zostanie przebudowany istniejący odcinek linii tramwajowej wzdłuż ul. Zakopiańskiej o długości ok. 0,6 km podwójnego toru. W ramach działań realizowanych w projekcie budową i przebudową zostaną objęte elementy układu drogowego kolidującego z planowaną inwestycją oraz infrastruktury towarzyszącej w zakresie sieci uzbrojenia terenu, systemu sterowania obszarowego, systemu informacji pasażerskiej. Zakresem projektu objęto także przebudowę pętli tramwajowej, budowę podstacji trakcyjnej oraz peronów przystankowych.

CEL PROJEKTU:

Celem nadrzędnym przedsięwzięcia jest usprawnienie systemu miejskiej komunikacji zbiorowej, prowadzące do zwiększenia udziału osób korzystających ze środków transportu publicznego m.in. poprzez skrócenie czasu podróży oraz umożliwieniu uruchomienia nowych linii tramwajowych. Projekt przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności komunikacji zbiorowej oraz do poprawy płynności ruchu i ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne. Projekt jest zgodny z zakresem i celem Osi VI. Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach – cel szczegółowy: większe wykorzystanie niskoemisyjnego transportu miejskiego.

PLANOWANE EFEKTY:


Projekt „Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej” przyczyni się do poprawy warunków życia mieszkańców Gminy Miejskiej Kraków, poprzez zwiększenie dostępności komunikacyjnej miasta i skomunikowanie obszaru funkcjonalnego dzielnic południowych (Dzielnicy VIII, IX i XI) z centrum miasta, obszarami zabudowy mieszkaniowej, ośrodkami edukacji, miejscami zabytkowymi i kultu religijnego. Projekt przyczyni się do usprawnienia systemu miejskiej komunikacji zbiorowej na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, prowadzącego do wzrostu liczby osób korzystających ze środków transportu publicznego i integrację systemów publicznego transportu zbiorowego w mieście. Budowa nowej infrastruktury tramwajowej wpłynie na poprawę jakości przejazdu komunikacją zbiorową, wzrostu komfortu i bezpieczeństwa podróży pasażerów, zmniejszenia hałasu, zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia awarii spowodowanej złym stanem technicznym infrastruktury.

Ukończenie I etapu budowy III obwodnicy Miasta Krakowa czyli Trasy Łagiewnickiej usprawni międzydzielnicowy ruch drogowy po południowej stronie Krakowa, w szczególności ułatwiając komunikację z terenami o charakterze biurowym i edukacyjnym zlokalizowanym przy ul. Grota Roweckiego (np. Kampus UJ). Ponadto zmniejszy obciążenie skrzyżowań w ciągu ulic Zakopiańskiej, Brożka, Ronda Matecznego oraz Grota Roweckiego, Brożka i Kapelanki.

TRASA ŁAGIEWNICKA W LICZBACH:


50 km/h prędkość projektowa dla linii tramwajowej
1,7 km nowa linia tramwajowa łącząca pętlę Kurdwanów z ulicą Zakopiańską
600 m przebudowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Zakopiańskiej
700 m nowy tunel dla linii tramwajowej

Projekt „Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej” realizowany jest w ramach inwestycji budowy Trasy Łagiewnickiej, której łączna długość wyniesie 3,5 km, a wszystkie wybudowane tunele będą mierzyć 2,1 km. Ponadto w wyniku realizacji szerszego przedsięwzięcia postanie łącznie 5,3 km nowych ciągów pieszych (o szerokości od 2 do 3,5 m), 3,2 km nowych ścieżek rowerowych (o szerokości od 2 do 3 m) oraz 3,1 km ścieżek pieszo-rowerowych (o szerokości od 2 do 3 m).

źródło: http://www.trasalagiewnicka.eu/

 


 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz